Huskisson

24 februari 2018 - Huskisson, Australië

In het motel in Nowra hebben we nog genoeg wifi en boeken we meteen een accommodatie voor de komende twee dagen. Luisa vindt een prachtig motel met uitzicht op het water in Huskisson. Op de foto’s ziet het er in ieder geval een stuk beter uit dan het motel waarin we nu zitten. Binnen 20 minuten zijn we bij ons nieuwe huis en kunnen we meteen de kamer in gebruik nemen. Het is fris en ruim en…uitzicht op de oceaan!

Balcony view
View from the balcony

Huskisson beach
Huskisson Beach

De sfeer in dit dorp is meteen heel anders, beachy en tanned…dus om ons aan te passen kopen we meteen slippers, korte broeken en coconut sun tan spray. Op naar de beach! Die ligt pal voor ons motel en we liggen dan ook al snel op onze strandlakens. Met een buitentemperatuur van 32 graden is het water in zee ook heerlijk aangenaam. Gedrenkt in de cocosnoot olie nemen we eerst een duik en wachten we daarna op onze strandlakens geduldig af tot we ook die Aussie beach look krijgen.

Aan het eind van de middag gaan we op weg naar de uiterste punt van de baai, Murray’s Beach. De eigenaar van het eerste motel heeft ons hierop geattendeerd. Volgens hem staat de plek bekend om de witste zandstranden…en dat willen we natuurlijk zelf even bekijken. De route naar de beach gaat dwars door Booderee National Park met daarin Wreck Bay Aboriginal community. De rijke culturele en spirituele history van de aboriginals gaat meer dan 30.000 jaar terug in de tijd. De verhalen en ceremonies, de natuurlijke landmarks en heilige objecten zoals Cullunghutti Mountain hebben en belangrijke rol in het leven van de aboriginals. Best raar om te bedenken dat de eerste blanken hier pas 200 jaar geleden begonnen zijn met een onomkeerbare verandering van het land.

Als we aankomen bij Murray's Beach valt meteen op hoe schoon alles ook hier weer is. De parkeerplaats is weer groot en er zijn schone openbare toiletten. Via een korte route door het bos zien we eindelijk Murray's Beach..en de eigenaar van het motel heeft geen woord te veel gezegd! Luisa en ik zijn allebei sprakeloos…dit is echt het allermooiste strand dat we ooit gezien hebben. De begroeiing van het subtropische woud gaat over in het allerfijnste en allerwitste zand dat ik ooit gezien heb. Het zand is zo zuiver en wit...en zacht, je zou er een rijbak van willen maken. Misschien een business: wit strandzand uit Australië voor de manegebodems in Nederland. Omdat het al later is en de wind aantrekt besluiten we weg te gaan en moregnochtend terug te keren en dan echt heel vroeg naar Murray’s Beach te gaan en daar de hele dag verder aan onze Aussie suntan te werken ;-)

Murray Beach
Murray Beach

Murray Beach Caragh
Caragh en Murray Beach

Murray Beach waves
Waves at Murray Beach

Terug in Huskisson parkeren we de auto weer bij het motel en lopen we naar het Seafood restaurant onder bij het strand. Bijzondere tafeltjes waarbij je naast elkaar zit met uitzicht over de baai waar we de laatste stralen van zon nog zien verdwijnen.

Seaside diner
Diner with a view

Huskisson Bay
Huskisson Bay

Ongelooflijk mooi is de kustlijn hier. We zijn allemaal verbaasd over de schoonheid van de baai en de oceaan en genieten van alles wat we zien. Luisa en Caragh besluiten met z’n tweeen een grote seafood platter te bestellen en eten zich door een overgrote schaal aan delicatessen van de ocean. Alles vers en groot…groter grootst. Als ik naar Caragh kijk die tegenover me zit te genieten van de calamaris en de garnalen en zelf een heerlijke King Fish geserveerd krijg kan ik niet anders dan denken aan de thuisblijvers die hier ook ontzettend van zouden genieten. :-)

King Fish platter
King Fish platter

Seafood platter
Seafood platter for two...

1. Caragh:
    24 februari 2018
    Wow toevallig! Ben ik ook geweest! Leuk he?
  2. Ninagh:
    24 februari 2018
    Leuk Caragh, wanneer was jij er? ;-)
  3. Gre:
    24 februari 2018
    Leuk verhaal en mooie foto’s
  4. Ro:
    25 maart 2018
    Mooi geschreven ! Leuk met de foto's ertussen. Lovely Oz.